پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رقم سبد معیشت کارگران چه زمانی مشخص می‌شود؟ (۲۹ دی ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۶۳۹۹
  • ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
  • ۱
رقم سبد معیشت کارگران چه زمانی مشخص می‌شود؟ (۲۹ دی ۱۴۰۰)
رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها و از نمایندگان کارگری مزد گفت: احتمالاً تا دوشنبه آینده محاسبات سبد تمام شده و به عدد و رقم می‌رسیم.

به گزارش شهرآرانیوز، فرامرز توفیقی در ارتباط با مذاکرات کمیته دستمزد ذیل شورایعالی کار که با حضور نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان به طور رسمی برگزار شده، به خبرنگار ایلنا گفت: این هفته به محاسبات رسمی سبد معیشت –وفق بند دوم ماده ۴۱ قانون کار- ورود کردیم.

وی افزود: از آنجا که قرار شده مسئول احصای سبد معاش پیشنهادی، وزارت اقتصاد باشد و سبد پیشنهادی را به کمیته بیاورند تا کارگران و کارفرمایان نیز نظر بدهند، سبد مطابق متدولوژی و فرماسیون وزارت اقتصاد تقریباً آماده شده بود و ادعا کردند چون نرخ تورم خوراکی‌ها و آشامدینی‌ها یکسان نبوده و به اندازه‌ی تورم مسکن و سایر مولفه‌ها نیست، باید مولفه‌های مختلف مانند مسکن و حمل و نقل، به طور جداگانه محاسبه و در سبد جانمایی شود؛ که ما نمایندگان کارگری در ارتباط با اهمیت و جایگاهِ «ضریب اهمیت» گفتیم و اینکه ضریب اهمیت سبد خوراکی‌ها در سبد معاش کلی، باید واقعی‌سازی شود و به یک عدد واحد برسیم.

وی افزود: برای داشتن نرخ واقعی مولفه‌های مختلف مثل مسکن، نیاز به نقشه جغرافیایی اشتغال و نرخ مسکن و تورم و خوراکی‌ها در این نقشه داریم و چون این اطلاعات فراهم نیست، قرار شد با همان فرمول محاسبه‌ی سبد خوراکی‌ها، سبد آماده شود و جلسه بعدی (دوشنبه چهارم بهمن ماه) به کمیته دستمزد بیاید.

توفیقی تاکید کرد: با این حساب، دوشنبه هفته بعد، احتمالاً محاسبات سبد تمام شد و به عدد و رقم می‌رسیم؛ نکته‌ اینجاست که مسیر مذاکرات امسال، منظم‌تر و علمی‌تر از همیشه است و امیدواریم خیلی زود رقم نهایی سبد معیشت برای ارجاع به شورایعالی کار مشخص شود.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
0
0
مثلا الان دویست هزارتومن اضافه میکنن به دستمزد یکماه کارگر و میگن تلاش کردیم خرج و مخارج کارگرا ترمیم بشه..هر چیزی که کارگر توی تولیدش کمک میکنه ده برابر شده ،ولی دستمزد کارگر ثابته،آدم این ظلمو به کی بگه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->